Dress code do pracy – dlaczego warto go przestrzegać, nawet gdy nie jest wymagany

0
47
dress code
fot. pexels.com

To, jak wyglądamy nie jest najważniejsze, ale nie ma co ukrywać, że właśnie nasza zewnętrzność i ubiór wpływają na to, jak inni postrzegają nas na samym początku. Dowiedz się jak prawidłowo ubierać się do pracy, gdy biuro nie narzuca dress code’u i jakie korzyści ma schludny ubiór!

Zobacz też: https://www.citeam.pl/miejsce-pracy-to-nie-catswalk-ani-cocktail-party-gdzie-konczy-sie-granica-relaksu-a-zaczyna-praca-dress-code-w-co-ubierac-sie-do-pracy/

Dlaczego nie każda firma narzuca dress code?

Dress code, czyli ogólnie przyjęte zasady ubioru, które należy przestrzegać zatrudniając się w firmie mają służyć pewnej kontroli. Otóż firma, zwłaszcza są to duże korporacje może mieć założony pewien plan odnośnie tego, jak chce być postrzegana na rynku. Odpowiedni ubiór jest ku temu pomocny i stąd takie wymogi. Coraz więcej firm odchodzi jednak od takiej reguły. Obecnie panuje trend nowoczesności i innowacyjności, która daje pracownikom pewną swobodę i komfort. W związku z tym firmy raczej nie nakazują pracownikom zakładania ubrań w danym kolorze, chodzeniu w spódnicach do kolan przez kobiety, a u mężczyzn – garnituru lub też zakładania koszulki w groszki np. w czwartek – bo i takie zasady dress code’u mają niektóre firmy. Mimo to, że coraz mniej firm nakazuje ubierać się w konkretny sposób warto pamiętać o kilku zasadach schludnego ubioru.

Jak ubierać się do pracy?

Przede wszystkim pamiętaj, że biuro to miejsce do pracy i Twój ubiór powinien być schludny i wskazywać na Twój profesjonalizm. Nie zakładaj odkrywających stopy butów, spódnica również nie powinna być zbyt krótka, a o krótkich spodenkach czy miniówkach zapomnij. Zaleca się nosić koszule. Z jednej strony są eleganckie, ale zakładając coś bardziej dziennego można uzyskać bardziej casualowy look. Pamiętaj tylko, aby nie prześwitywała i nie miała zbyt głębokiego dekoltu.

Ogromną zaletą schludnego ubioru do pracy jest to, że wpływa to na Twój profesjonalizm i ułatwia otrzymanie awansu. W jaki sposób? Otóż jeśli Twój szef będzie się zastanawiał nad przydzieleniem awansu pomiędzy dwiema osobami, które na wszelkich polach są na tym samym poziomie, a jedna z nich prezentuje ubiorę wyższą klasę – to z pewnością jej przydzieli awans. Zwłaszcza gdy jest to awans na wyższe stanowisko.

Przeczytaj też: http://lapetit.pl/3-triki-makijazowe-ktore-musisz-znac/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here