Jabłczan kreatyny – jak go stosować i jakie przynosi efekty?

0
84
Jabłczan kreatyny - jak go stosować i jakie przynosi efekty?

Jabłczan kreatyny to jeden z dostępnych na rynku stacków kreatynowych, którego właściwości są cenione przez sportowców wytrzymałościowych, siłowych oraz amatorów gier zespołowych i sztuk walki. Jest to związek cząsteczki kreatyny i kwasu jabłkowego. Kreatyna wpływa na gospodarkę energetyczną w organizmie, a kwas jabłkowy poprawia jej wchłanialność. Połączenie tych dwóch substancji pozwoliło na stworzenie suplementu dobrze przyswajalnego, cechującego się wysoką odpornością w czasie trawienia, a przy tym doskonale rozpuszczającego się w wodzie. Dzięki temu do mięśni dostarczana jest wysoka dawka kreatyny, co przyczynia się do szybszego osiągnięcia pożądanych efektów – w dodatku bez gromadzenia cząsteczek wody w organizmie.

Sposób działania 

Bezpośrednie działanie jabłczanu kreatyny związane jest z adenozynotrifosforanem (ATP) – substancji, w obecności której zachodzą reakcje anaboliczne, a w ich efekcie powstają białka i inne cząsteczki odpowiedzialne za podtrzymanie funkcji całego organizmu. ATP odgrywa zatem kluczową rolę w budowaniu masy mięśniowej, stanowi też paliwo dla naszego ciała – umożliwia przebieg procesów metabolicznych. Jabłczan stymuluje produkcję ATP, a to z kolei prowadzi do zwiększenia wytrzymałości mięśni i szybszej ich regeneracji po treningu. Suplement ten zmniejsza uczucie zmęczenia po treningu, przyczyniając się jednocześnie do wzmacniania siły mięśni i budowy ich objętości. Regularne stosowanie pozwala także na zredukowanie długości przerw w intensywnych seriach ćwiczeń, co jest skutkiem lepszej wydolności i wytrzymałości. Na jakość efektów wpływa również fakt, że jabłczan kreatyny nie zatrzymuje wody w przestrzeniach międzykomórkowych.

Jak dawkować jabłczan kreatyny?

Sposób dawkowania, jak w przypadku każdego stacku kreatynowego, powinien być dopasowany do indywidualnych potrzeb. Należy wziąć przy tym pod uwagę aktualną masę ciała oraz realizowany plan treningowy. Ponadto, niezwykle istotna jest systematyczność w stosowaniu suplementacji i nie pomijanie dawek w dni bez treningu. Tylko w ten sposób pojawią się pożądane efekty.

Jabłczan kreatyny jest dostępny np. w formie kapsułek TCM Pro / Tricreatine Malate Pro. Bardzo wygodna forma przyjmowania pozwala na uniknięcie spożywania niesmacznego roztworu – kapsułki wystarczy popić dużą ilością wody. Działanie jabłczanu kreatyny wzmacnia glukoza – dlatego podczas suplementacji warto sięgnąć także po soki. TCM Pro / Tricreatine Malate Pro jest produktem łatwo dostępnym, a opakowanie wystarczy na ponad miesiąc codziennego stosowania.

Czy warto sięgnąć po jabłczan kreatyny?

Tak, szczególnie wtedy, gdy zależy nam na poprawieniu swoich wyników w pływaniu, lekkoatletyce, sportach siłowych, bieganiu, sztukach walki czy kolarstwie lub w grach zespołowych i wielu podobnych dyscyplinach. Efekty działania są jakościowo bardzo dobre, co czyni rozpoczęcie suplementacji doskonałą inwestycją. Należy jednak pamiętać o indywidualnych potrzebach i dopasowaniu dawkowania do nich, jak również o zdrowej, zbilansowanej diecie i treningach odpowiadających naszym możliwościom.

Artykuł partnera.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here