Jaki trening ogólnorozwojowy wybrać?

0
180

Jakie ćwiczenia należy wykonywać by odpowiednio kształtować całe ciało? Czy możliwe jest poprawienie wyglądu swojej sylwetki, bez wykonywania morderczego treningu? Poniżej postaram się opisać jak w przyjemny i dość prosty sposób można poprawić wygląd swojego ciała.

Jak urozmaicić trening?

Jednym ze sposobów na uniknięcie monotonii podczas sesji treningowej jest wykonywanie jednego lub dwóch ćwiczeń na różne części ciała. Najlepsze efekty przynosi wzmacnianie mięśni obręczy barkowej, tułowia oraz kończyn. Trenując w ten sposób unika się znużenia, które towarzyszy normalnym zajęciom. Najważniejsze jest jednak to, że to także doskonały sposób na poprawę kondycji fizycznej oraz wyglądu. Osoby początkujące zawsze powinny starać się wykonywać ćwiczenia, które sprawiają im najwięcej przyjemności, w ten sposób można przygotować organizm do większego wysiłku późniejszym czasie. 

Rozgrzewka a elementy sztuki walki

Osoby bardziej doświadczone mogą włączyć do ćwiczeń elementy sportów walki. Wystarczy na przykład wzbogacić rozgrzewkę o bieg bokserski. Polega on na unoszeniu w czasie truchtu raz lewego raz prawego uda przy jednoczesnym wyrzucaniu ramion do przodu. Wygląda to tak jakbyśmy chcieli uderzyć kogoś stojącego przed nami. Ćwiczenia takie nie tylko doskonale poprawiają koordynację ruchową, ale również kształtują mięśnie ramion, ud, brzucha oraz pośladków. Można także podczas rozgrzewki wykonywać na przemiennie raz prawą raz lewą nogą coraz to wyższe kopnięcia.

Jeśli pragniesz wzmocnić brzuch, wymodelować pośladki oraz poprawić elastyczność miednicy warto zastanowić się nad treningiem bokserskim dla kobiet.  Jest to doskonały sposób na kształtowanie swojej sylwetki połączony z elementami samoobrony. Ważnym elementem treningu bokserskiego oprócz ćwiczenia ciosów jest także praca ze skakanką. To proste ćwiczenie ma wiele zalet: poprawia dynamikę, koordynację oraz jest świetnym sposobem na spalenie tkanki tłuszczowej.

Wykorzystanie możliwości, jakie daje siłownia

Walcząc z rutyną nie można zapominać o klastycznych ćwiczeniach takich jak brzuszki czy pompki. Jeśli trenujemy na siłownio warto też wykorzystać znajdujący się tam sprzęt do ćwiczeń między innymi drążki do podciągania, bieżnie elektryczne, sztangi czy hantle.  Przy odrobinie inwencji trening nigdy nie stanie się monotonny. Wystarczy wykorzystać możliwości jakie mamy i dobrze się przy tym bawić.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here