Taśmy do ćwiczeń – rodzaje i zalety

0
57

Taśmy do ćwiczeń pozwalają na równomierny trening całego ciała bez nadmiernego obciążenia stawów. Wyróżnia się gumy, taśmy TRX oraz ekspandery. Dzięki nim można wzmocnić mięśnie, rozciągnąć je oraz poprawić równowagę.

Dlaczego warto ćwiczyć z taśmami?

Trening z taśmami (gumami) lub ekspanderami ma wiele zalet, m.in. łatwość transportu i niewielka waga przyrządów. Pozwalają one zarówno na trening siłowy, jak i rozciągający. Guma stawia opór, co wymusza stałą pracę mięśni i ich wzmacnianie. Ćwiczenia zmniejszają cellulit i redukują ilość tkanki tłuszczowej. Poprawia się kondycja oraz samopoczucie. Taśmy do ćwiczeń umożliwiają trening różnych partii ciała: rąk, nóg, brzucha oraz pleców. Przyrządy można wykorzystać do urozmaicenia aktywności fizycznej wykonywanej w domu. Znajdują się one także w wielu klubach fitness i są używane podczas zajęć.

Gumy do ćwiczeń

Gumy do ćwiczeń są z reguły wykonane z lateksu i są wielozadaniowe: można je zarówno rozciągać, jak i owijać. Kosztują też mniej niż ekspandery, a także inne często wykorzystywane przyrządy, takie jak hantle. Są elastyczne i trwałe oraz mogą być wykorzystywane jako taśmy rehabilitacyjne. Mają zróżnicowane opory, dzięki czemu indywidualnie dopasowuje się je do potrzeb ćwiczącego. Kolory taśm dostępne w sprzedaży to: beżowy, żółty, czerwony, zielony, niebieski, czarny, srebrny i złoty. Oznaczają one opór, który stawia przyrząd. Warto wiedzieć, że im grubsza i szersza jest taśma, tym trudniej ją naciągnąć. Warto mieć kilka gum treningowych, aby móc je dostosować do aktualnych potrzeb.

Taśmy TRX

Taśmy TRX są wykonane z polimeru, który jest wytrzymały, a jednocześnie lekki. Pasy zawiesza się w stabilnym punkcie za jeden koniec. Natomiast drugi trzyma się w rękach bądź zahacza o nie stopy i podpiera rękoma o ziemię. Trening z TRX działa na zasadzie pokonywania siły grawitacji, dzięki czemu zapewnia równomierne wzmocnienie mięśni bez obciążenia stawów. W ćwiczenia jest zaangażowanych wiele mięśni jednocześnie. Pracują także mięśnie głębokie, które zapewniają prawidłową postawę. Trening ma na celu poprawę równowagi, wytrzymałości, a także zwiększenie siły.

Ekspander

Ekspander może być wykonany z gumy lub metalowych sprężyn. Oba jego końce są zakończone uchwytami. Ćwiczenia z tym przyrządem znakomicie sprawdzą się u osób, które zaczynają trening siłowy. Jego wszechstronność pozwoli zastąpić urządzenia dostępne na siłowni, takie jak hantle, wyciągi oraz drążki do podciągania.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here