Timberki – oryginalne czy z sieciówki?

Buty marki Timberland początkowo cieszyły się popularnością wśród robotników, którzy potrzebowali solidnego obuwia do pracy. Dziś model Premium Inch 6, znany także jako „Żółty” i „Drwal”, to ikona mody w miejskim stylu. Sygnowane drzewkiem produkty zrobiły furorę wśród muzyków, gwiazd show-biznesu i milionów ludzi interesujących się szeroko pojętym streetwearem. Tak ogromne zainteresowanie wokół projektów firmy sprawiło, że na rynku od lat pojawiają się modele butów inspirowane kultowymi Timberlandami.

Jak narodziła się obuwnicza legenda?

Firm Timberland została założona przez Nathana Swartza, człowieka, który przeszedł drogę od skromnego szewca do skutecznie działającego biznesmena. Wspinając się po szczeblach kariery Swartz poznawał wszystkie etapy produkcji obuwia. W 1952 roku wykupił połowę udziałów fabryki, w której był pracownikiem, a trzy lata później nabył kolejne 50% udziałów, tym samym stając się jedynym właścicielem przedsiębiorstwa Abington Shoe Company. W rozwoju działalności Nathanowi pomagali jego dwaj synowie – Sidney i Herman.

Początkowo rodzina Swartzów działała na małą skalę. Rewolucyjny moment nadszedł w 1965 roku, kiedy to Nathan z synami opracowali technologię umożliwiającą produkowanie wodoodpornego obuwia. Przedsiębiorcy wpadli na pomysł, by najpierw wtłaczać cholewkę w podeszwę buta, a dopiero później łączyć te dwa elementy przy pomocy trwałych szwów. Technologia pozwoliła Swartzom ograniczyć koszt produkcji i podnieść cenę jednej pary butów o 20 centów.

Popularny „Żółty” pojawił się na rynku w 1973 roku, gdy Nathan Swartz był już na emeryturze. Model debiutujący pod nazwą Timberlander osiągnął duży sukces sprzedażowy i cieszy się popularnością po dziś dzień.

timberkii

„Drwal” w starciu z sieciówkami

Sława Timberlandów spowodowała, że inni producenci również zaczęli projektować trapery utrzymane w podobnej stylistyce. Obecnie tak zwane Timberki można kupić w niemalże każdej odzieżowej sieciówce. Buty dostępne są w różnych fasonach, oczywiście zbliżonych do legendarnych Premium 6 Inch oraz w wielu ciekawych kolorystykach, które przyciągają rzesze klientów, poszukujących przełamania modowej rutyny. Czynnikiem zachęcającym do kupna Timberków jest także cena. W większości przypadków trapery z sieciówek dostępne są w przystępnych cenach, dzięki czemu klienci mają poczucie zaoszczędzonych pieniędzy w porównaniu do Timberlandów, za które trzeba zapłacić nieco więcej. Warto jednak pamiętać, że zbliżone wzornictwo nie oznacza, że produkty są takie same pod względem jakości. Firma założona przez Nathana Swartza od początku swojej działalności znana jest ze stosowania materiałów najwyższej jakości i solidności w każdej fazie produkcji. Timberki z sieciówek często wytwarzane są z tańszych surowców. Aby buty mogły być tańsze dla klienta, producenci muszą ograniczać koszty produkcji, co ma ogromny wpływ na jakość poszczególnych składników buta. W kwestii sieciówkowych Timberków wiele do życzenia może także pozostawiać jedna z najważniejszych cech dla oryginalnych Timberlandów, czyli wodoodporność. Timberki stworzone z tańszych materiałów mogą przepuszczać wilgoć do wnętrza buta, skutecznie skracając jego żywotność. Model Premium 6 Inch powstał do użytkowania bez względu na porę roku i warunku atmosferyczne, więc nikt nie powinien się spodziewać, że taki sam efekt można osiągnąć w butach kosztujących kilkadziesiąt złotych. Poszukując obuwia mogącego wytrzymać dłużej niż jeden sezon, lepiej zdecydować się na zakup oryginalnych Timberlandów, które znajdziecie na: http://e-timberland.pl/filtr/timberki/.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here