Zdrowy sen – jak go osiągnąć?

0
174

Nasza kondycja i produktywność w ciągu dnia opiera się nie tylko na długości snu, ale przede wszystkim na jego jakości. Wobec tego jak spać i jak się przygotować zanim położymy się do łóżka? Spieszymy z pomocą.

Co znaczy zdrowy sen i jakie są konsekwencje niewyspania?

Wiemy, że zdrowo śpimy wtedy, gdy budzimy się wypoczęci i pełni energii do działania. By uzyskać ten stan, nasze ciało musi leżeć w odpowiedniej pozycji, a sam sen powinien być nieprzerwany i odpowiednio długi. Niestety z upływem czasu Polacy śpią coraz krócej i gorzej.  Gdy śpimy, nasz mózg dochodzi do regeneracji i oczyszcza się. Jeśli pozbawimy nasz mózg odpowiedniego snu, mogą zacząć pojawiać się problemy z koncentracją, pamięcią, funkcjami poznawczymi, logicznym myśleniem. Przy długofalowym niedoborze snu, możemy narazić organizm na wszelkiego rodzaju choroby.

Na czym zdrowo spać?

Zacznijmy od strony technicznej i stwórzmy odpowiednie warunki. Przede wszystkim w sypialni musi być cicho, ciemno i przytulnie. Dlatego warto zadbać o to, by nie rozpraszało nas żadne niepotrzebne światło, ani bodźce dźwiękowe. Można zaopatrzyć się w rolety do okien i pozbyć się komputera, tv. Należy również wyciszyć smartfon i nie zaglądać do niego bezpośrednio przed snem.  Najistotniejszymi elementami w łóżku są materac i poduszka. Zajmiemy się tym drugim. Od pewnego czasu najlepiej rekomendowane poduszki wspomagające zdrowy sen, to poduszki z łuską z gryki. Dbają one nie tylko o odpowiednie podparcie odcinka szyjnego kręgosłupa, ale też delikatnie masują, odprężają, łagodzą stres i bóle. Świetnie przepuszczają powietrze i są rewelacyjną alternatywą dla poduszek ortopedycznych. Taką poduszkę można nabyć  na stronie https://zdrowysen-sklep.pl/pl_PL/.

Na co zwrócić uwagę?

Na początku należy wprowadzić stały rytm dnia. Jeśli wstajemy o 7 w dni robocze, to powinniśmy wstawać też o tej porze w weekend. Nie powinno się dosypiać w ciągu dnia.
W ten sposób nasz organizm wypracuje stałe godziny snu i nie będziemy walczyć z bezsennością.

Warto ograniczyć wszelkie używki, które zaburzają nasze poczucie zmęczenia i sztucznie podtrzymują organizm. Relaks przed położeniem się do łóżka to rewelacyjny pomysł – może być to wieczór z książką, lub np. długa odprężająca kąpiel. Oprócz tego należy zadbać o optymalną temperaturę w sypialni – nie powinno być zbyt ciepło. Po wszystkich czynnościach ubieramy się w wygodny strój nocny i możemy udać się na spoczynek.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here