Na hakach sklepowych dużo łatwiej jest znaleźć interesującą nas rzecz, niż na przykład w koszu bądź nawet na półce. Łatwiej jest też przeglądać rzeczy jakie są na nich umieszczone, przesuwając jeden po drugim i przeglądając to, co się na nich znajduje. Odpowiednie rozmieszczenie asortymentu, z uwzględnieniem podziału na rozmiary i typy pozwoli zaoszczędzić czas, przeznaczony na zakupy. Łatwość, z jaką bierze się przedmiot z haka również przemawia za tym rozwiązaniem; haki z ty samym towarem najczęściej umieszcza się w kolumnie, więc niezależnie od wzrostu klienta, jest on w stanie sięgnąć wybraną przez siebie rzecz. Niestety, zaleta staje się również wadą; popularne zwrócenie na siebie uwagi w stylu „Przepraszam, czy mógłby mi pan sięgnąć…” albo „Może pani pomogę…” w tym przypadku zawodzi a ewentualna randka może przejść koło nosa… Tak czy inaczej, z punktu widzenia właściciela sklepu również jest to dobre rozwiązanie; nie tylko zapewnia estetykę, ale i pomaga w zachowaniu panowania nad towarami. Estetyka jednak również ma bardzo istotne znaczenie dla klienta, bowiem jeśli coś ładnie wygląda, znacznie szybciej może po to sięgnąć. Inwentaryzacja przebiega znacznie sprawniej, dzięki czemu pracownicy mogą oszczędzić sporo czasu i przeznaczyć go na wykonywanie innych niezbędnych prac.