Każdy kto systematycznie prowadzi bloga i posiada stałych czytelników prędzej czy później dostanie pierwszą ofertę współpracy z jakąś marką. Oczywiście w wielu przypadkach przyjdzie nam sporo poczekać na taką ofetrę dlatego warto osobiście poszukać przyszłych reklamodawców. Podstawą jest oczywiście wygląd naszego bloga. Zadbajmy o to by wyglądał profesjonalnie i poczytnie. Jeśli zgłosimy się do jakiejś firmy z blogiem, na którym są dwa wpisy i który istnieje od dwóch tygodni to raczej nie spodzeiwajmy się, że ktoś potraktuje naszą ofetrę poważnie. Dlatego dobry blog z grupą czytelników to podstawa. Osobiście uważam, że po pierwszych trzech czterech miesiącach prowadzenia bloga można pomyśleć o pierwszej współpracy czy też poszukiwaniu reklamodawcy. Jak znaleźć reklamodawcę ? Wystarczy pomyśleć jak firma może być zainteresowana reklamą na naszym blogu. Jeśli na przykład prowadzimy bloga o majsterkowaniu to na pewno producenci narzędzi będą chcieli się u nas zareklamować. Jeśli prowadzisz bloga o treningu i życiu fit to z pewnością producenci sprzetu sportowego albo suplementów diety mogą być zainteresowani współpracą z nami. Najlepiej szukać firm w internecie i pisać maile z ofertą do działów handlowych albo do sekretariatów. Na poczatku radzę zaczynać od niskich kwot albo wymian barterowych ponieważ wysokie stawki mogą zrazić przyszłych reklamodawców. Kolejna rada to celowanie w mniejsze marki. Jeśli mamy w miarę świeżego bloga to najlepiej poszukać mniejszych firm w naszej okolicy niż uderzać do „gigantów” ponieważ wtedy istnieje duża szansa, że taka współpracę podejmiemy. Najlepiej w takiej informacji handlowej umieścić link do naszego bloga, opisać o czym na nim piszemy i jakie korzyści będzie miała dana firma z reklamy na łamach naszego bloga.

www.fineso.pl/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here