Najważniejsze funkcje opakowań kartonowych

0
1260

Kartonowe opakowania są jednymi z najczęściej wybieranych przez klientów. Wynika to z ogromnej ilości zalet, jakie posiadają, w tym z ich wytrzymałości, pakowności, możliwości łatwego transportu, a także z powodu małej ilości miejsca, jaką zajmują, gdy zostaną rozłożone na płasko. Przyjrzyjmy się jednak bliżej funkcjom, jakie mogą pełnić, kiedy wykorzystywane są przez firmy.

Podstawowa funkcja: ochrona zawartości

Czy potraficie wyobrazić sobie otrzymanie nowego telefonu bez odpowiedniego opakowania? Najpewniej nie – każdy smartfon powinien przecież przyjść do nas zafoliowany i osłonięty przed ewentualnymi uszkodzeniami z pomocą specjalnie wyprofilowanego pudełka.

Opakowanie powinno więc spełniać przede wszystkim funkcje ochronne, nie pozwalając na uszkodzenia mechaniczne czy przedostanie się do wnętrza wilgoci lub pyłu. Bez wątpienia pozwala ono także zminimalizować wstrząsy czy inne potencjalne niebezpieczne oddziaływania, które mogą pojawić się np. w trakcie transportu.

Ułatwienie transportu

Przedmioty, które mają nietypowe kształty, albo które należy transportować w częściach, łatwiej jest spakować w pudełko i przewozić jako jedną, foremną paczkę, niż kilka małych i nieproporcjonalnych. Tak samo znacznie szybciej i łatwiej jest przenieść kilkanaście drobnych rzeczy, zapakowany w jeden karton, niż każdą oddzielnie.

Z kolei same pudełka, kiedy są transportowane, mogą zostać rozłożone. Przybrawszy płaską formę, znacząco ułatwiają dostarczenie ich do miejsca docelowego oraz składowanie.

Marketing

Nie bez znaczenia jest także funkcja marketingowa pudełek. To ona w głównej mierze decyduje o ich powszechnym wykorzystaniu, w tym również o wykonywaniu na nich ozdób oraz nadrukowywaniu logo lub haseł reklamowych.

Marketing to w chwili obecnej jedno z największych wyzwań firm, wynikające z ogromnej konkurencji na rynku. W celu wyróżnienia się i bycia dobrze zapamiętanym, stosowane są różnorodne strategie, a odpowiednio przygotowane pudełka mogą stać się jednym ze sposobów na wzbogacenie tych strategii. Przykład takich opakowań, to proponowane przez ART-BOX ozdobne pudełka firmowe,

Pudełko z wyraźnym logo i kolorystyką utrzymaną w barwach firmy sprawia, że już od pierwszego spojrzenia klient ma świadomość, iż jest obsługiwany przez profesjonalistów, którzy na każdym kroku dbają o jakość i estetykę produktów. Dzięki temu w oczach klientów firma zyskuje, stając się dobrym partnerem do interesów.

Równocześnie, wielokrotne spojrzenia na logo i hasło reklamowe sprawiają, że są one lepiej zapamiętane dzięki powtarzaniu. Wiąże się to ze zwiększonym prawdopodobieństwem powrotu klienta w przyszłości.

Jeśli dodatkowo pudełko zostanie potem wykorzystane i posłuży na przykład do przechowywania czegoś, w podświadomy sposób będzie budziło dobre skojarzenia, jako rzecz praktyczna i jednocześnie estetyczna. To także kolejne argumenty, przemawiające za powrotem klienta czy jego rodziny i znajomych do firmy. W efekcie zasięg wpływów będzie się szybko rozszerzał, przynosząc kolejne zyski dzięki ozdobnemu opakowaniu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here