Reklama jest tym elementem, który pozwala na zdobycie nowych klientów. Dlatego też coraz większa liczba przedsiębiorców zaczyna wykorzystywać ten środek. Początkowo decydowano się głównie na reklamę w prasie czy poprzez plakaty lub ulotki. Z czasem reklama w telewizji czy radiu zaczęła odgrywać większą rolę. Jednakże dzisiaj chcąc zdobyć nowych konsumentów naszych towarów czy usług powinniśmy zdecydować się na kampanie marketingową w Internecie. Dlaczego? Ponieważ coraz większa liczba osób zaczyna korzystać z tego medium. Internet umożliwia prowadzenie bardzo wielu akcji reklamowych. Która z nich jest najskuteczniejsza? Wydawać by się mogło, że ta, która przynosi najbardziej widoczne efekty. Czasem najskuteczniejsze jest pozycjonowanie. Innym razem spektakularne efekty odnosi marketing szeptany. A następnym linki czy teksty sponsorowane. Tak naprawdę, by reklama była w stu procentach skuteczna musi być odpowiednio ukierunkowana. Wszystko zależy od wieku i płci osób, do których dany towar czy usługa jest przeznaczona.